Jak poznat zákazníka a nevyhazovat v marketingu peníze
Před Vánoci jsme vydali článek o tom co je nezbytné pro propagaci vašeho e-shopu. Pojďme se na to podívat trochu konkrétněji.
Po prvním článku nás kontaktovalo několik e-shopů na systému WebCzech E-commerce PRO s tím, že by rádi měřili marketing a potřebují pomoci s nastavením. Se všemi jsme tedy prošli jejich představu jaký účel jejich webové stránky mají a jaký je či může být jejich cíl.
Přestože většinou již dříve probíhaly nějaké kampaně, nic se mimo reklamní systém většinou neměřilo a nebyla tedy známa informace jak návštěvníci webovou stránku používají a co přesně vlastně hledají. Pokud znáte tyto informace, máte velkou výhodu pro úpravu webové stránky i její výraznou optimalizaci.
Pojďme se podívat na konkrétní příklad. Představte si, že máte malou pekárnu. Lidé k vám chodí každý den. Jeden pro rohlíky, druhý pro chleba, někteří pro koláčky a podobně. Snadno si dle prodejů odvodíte co návštěvníci chtějí a máte tedy připravené bedny s čerstvými rohlíky po ruce pro zrychlení prodeje. V tomto případě je to snadné. Když však nabízíte například služby, pokud si přímo neobjednají, víte jaká služby nejvíce láká na vašem webu? Nevíte. Je to důležité? Ano, velmi.
Když budete znát konkrétní službu o kterou projevuje nejvíce zájem většina návštěvníků, tuto službu přesunete na titulní stranu a zlehčíte tak cestu k informacím o této službě a můžete se zaměřit na optimalizaci nabídky tak, aby co nejvíce osob odeslalo poptávku. Vytěžit z toho maximum. Proto je důležité vědět a znát chování vašich návštěvníků na webových stránkách a jejich zájem o vaši nabídku. Neméně pak jaký zdroj návštěvnosti k vám přivádí ty návštěvníky, kteří nakoupí nebo učiní poptávku.
A měřit se dá skutečně vše. Na téměř všechny otázky lze najít odpovědi, když se to dobře nastaví a ví kde hledat.
S jedním z klientů jsme nastavili vše potřebné. Google Analytics účet - pro cíle, které jsme si domluvili, sbíráme informace, které jsou pro nás relevantní. Propojili jsme do něj všechny používané reklamní systémy, vytvořili reklamní publika, události webu i cíle. Pro zjednodušení jsme vytvořili i report skrze Google Data Studio, kterým snadno všechny relevantní údaje zjistí, aniž by majitel musel chodit na zdlouhavá školení Google Analytics. Prostě může se soustředit na svou práci a přitom mít přehled o chování návštěvníků stránky a dle toho činit další obchodní rozhodnutí.
Také jsme vytvořili Facebook Business Manager, což je nástroj pro firmy na platformě Facebook. Došlo k nastavení reklamního systému a vytvoření a propojení Facebook Pixelu, který poskytuje Facebooku informace o návštěvnících a lze tak daleko lépe cílit reklamy a tvořit remarketingová publika.
Díky těmto úpravám jsme odhalili 3 zbytečné reklamy, které si provozovatel e-shopu platil, ale ačkoliv se domníval, že jsou přínosné, analytika byla neúprosná. Za téměř 12 000Kč, které na tyto kampaně měsíčně vydával měl celkem 15! návštěv a 0 objednávek. Naopak jsme došli k tomu, že největší efektivitu pro něj má PPC kampaň na www.seznam.cz
Ušetřených 12 000Kč jsme tedy investovali do PPC kampaně a remarketingu na www.seznam.cz. Výsledek byl vynikající. Dosáhli jsme téměř dvojnásobného obratu e-shopu za nižší náklady.
V dalších měsících se chystáme zaměřit na PPC u Google a Facebooku.
již nyní vidíme zbytečné kanály propagace, které nenesou očekávané ovoce a naopak se nám podařilo identifikovat dva kanály, kde se vyplatí propagovat, jelikož návštěvníci projevují o obsah zájem a je zde vysoká pravděpodobnost konverze. Na měření celkového dopadu je ještě brzy, ale již teď se náklady vyplácí a přehled o návštěvnících je k nezaplacení.
Vždy Jje důležité vykročit správným směrem. Vy jste dobří v tom co děláte. Ve svých nabízených službách a produktech. Můžete si řadu věcí jistě udělat sami. Přečíst různé články a návody a pustit se do toho. Ale pokud se jedná o odbornější věc, je prostě jednodušší to mít nastaveno vše správně na první dobrou jak se říká. To co si platíte jsou zkušenosti odborníka, který sleduje nejnovější trendy a nástroje a dokáže vám nastavit a doporučit přesně to co budete potřebovat.
Pokud chcete se stránkami nebo e-shopem WebCzech pokročit dále, je čas začít marketing dělat správně. Nevyhazovat peníze oknem na „pokusech“ bez kvalitního měření.
Máte-li zájem. Můžeme pomoci i Vám.
Zcela jistě nevím vše a nejsem ani schopen věštit z křišťálové koule. Pokud však potřebujete znát chování svých zákazníků a reálná data o tom co se Vám děje na e-shopu budu rád, když mi napíšete.
Karel Izera
B-effective.cz
izera@b-effective.cz
604 661 094