Články a rady

E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR

 

V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provozovatelů internetových obchodů není schopna si všechny činnosti ohledně provozu zajistit sama a využívá tak služeb externích firem a subjektů.

V případě, že těmto třetím stranám předáváte osobní údaje, je nutné s nimi nakládat jako se svými Zpracovateli.

 

Správce odpovídá za svoje Zpracovatele a tuto odpovědnost nelze přenést.

 

Pokud tedy Vaše externí účetní bude nakládat s osobními údaji v rozporu s GDPR, odpovědnost nesete Vy jako provozovatel e-shopu a tedy Správce osobních údajů.

Detaily využití Zpracovatelů řeší GDPR v článku 28. Jeho plné znění naleznete ZDE

Vysvětlující pokyny úřadu naleznete ZDE

Přeloženo do češtiny:

  1. Je třeba vybírat pouze kvalitní Zpracovatele, kteří poskytují dostatečné záruky pro Vás jako Správce.
  2. ​S každým Zpracovatelem je třeba mít uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů.
  3. Pokud chce Zpracovatel zapojit dalšího Zpracovatele, musíte jej schválit.

 

Seznam zpracovatelů (a jejich řetězení), je i povinná informace, kterou musíte předat subjektu údajů (zákazníkům). Je tedy třeba sestavit si vlastní seznam těch, kterým předáváte osobní údaje.

Osvědčil se nám třeba i systém, kdy jsme vzali všechny faktury přijaté za poslední 2 roky a prošli jsme všechny dodavatele služeb a vybrali z nich Ty, kterým předáváme jakékoliv osobní údaje.

Všechny tyto zpracovatele si zapište do tabulky nebo nějakého seznamu a obešlete je výzvou. V ideálním případě k výzvě připojte i návrh smlouvy.


Pokud se jedná o velký subjekt typu Facebook, Google, Česká pošta apod. hledejte jejich prohlášení o ochraně osobních údajů. Pro majitele eGDPR kuchařky pro internetové obchody je k dispozici seznam těchto velkých subjektů s odkazy na informace o Zpracování osobních údajů a Zpracovatelské smlouvy. Tento seznam naleznete ZDE

Podle článku 28 GDPR máte mít s každým zpracovatelem podepsanou smlouvu. Tuto si vytiskněte a založte do šanonu GDPR

Ve spolupráci s eGDPR partners s.r.o. jsme pro Vás připravili návrh výzvy pro Zpracovatele a Zpracovatelskou smlouvu.

vzor Výzvy

vzor Návrhu smlouvy

Návrh Zpracovatelské smlouvy za WebCzech naleznete ZDE

 


Nejnovější články

Pořídili jsme nové servery
V minulých měsících došlo ve spolupráci se správcem našich serverů (Master DC) k úspěšné migraci dat...
Zobrazit článek
Novinky v zákonech pro e-shopy 2022
  Pravděpodobně ještě před koncem roku vstoupí v platnost nová pravidla pro prodej v rámci kamenn...
Zobrazit článek
E-shopový veletrh CzechOn-lineExpo
  Největší e-shopový veletrh opět po roce v Praze. Unikátní koncept přednášek zdarma, více než st...
Zobrazit článek
Jak posílat newslettery z e-shopu
Komunikace se zákazníky pomocí hromadně rozesílaných e-mailů je vynikající marketingový nástroj -...
Zobrazit článek
Export objednávek z e-shopu do České pošty včetně rozměrů
  Od 1.3. 2019 provedla Česká pošta revoluční změnu ceníku. Současně se změnou ceníku je zde poža...
Zobrazit článek
Pokročilé měření konverzí pro www.zbozi.cz
  Od 1.4. 2019 zavádí www.zbozi.cz možnost pokročilého měření konverzí. Podrobnosti jaké možnosti...
Zobrazit článek
Různé ceny na e-shopu podle zdroje návštěvnosti
  Náklady na marketing e-shopu jsou stále vyšší a některé se tak přestávají vyplácet, pokud zárov...
Zobrazit článek
Nová platební brána Barion v e-shopu WebCzech
Chcete ušetřit náklady? Chcete ochranu proti podvodům? Potřebujete zvýšit konverze? Potřebujete mode...
Zobrazit článek
Jak na kvalitní marketing e-shopu
Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže témě...
Zobrazit článek
Automatické aktualizace e-shopu
Na Váš e-shop aplikujeme automaticky aktualizace systému, které jsou důležité především z důvodu kom...
Zobrazit článek
Jak poznat zákazníka a nevyhazovat v marketingu peníze
Před Vánoci jsme vydali článek o tom co je nezbytné pro propagaci vašeho e-shopu. Pojďme se na to po...
Zobrazit článek
Jak chutná čokoládové nebe….aneb příběh e-shopu jedné malé rodinné čokoládovny
  Petr Synek, který je majitelem menší brněnské čokoládové manufaktury Chocolate Hill, je zároveň...
Zobrazit článek
Největší vzdělávací akce pro provozovatele e-shopů v České republice
WebCzech se stal partnerem projektu Czech On-line Expo, který je největším vzdělávacím veletrhem pro...
Zobrazit článek
Česká pošta mění ceník zásilek
  Česká pošta se rozhodla od 1.3. 2019 provést revoluční změnu ceníku přepravovaných zásilek. Rev...
Zobrazit článek
Bezpečnost e-mailové schránky
Jako správci mailového serveru se velmi často potýkáme s problémem prolomených e-mailových schránek ...
Zobrazit článek
Neplaťte zbytečně - Evidence skutečných majitelů
Ke dni 1. 1. 2018 byla zřízena evidence údajů o skutečném majiteli právnických osob a svěřenských fo...
Zobrazit článek
Jak Youtube nastartoval e-shop k celostátnímu úspěchu
Je nám ctí, že WebCzech mohl stát u zrodu jednoho zajímavého podnikání a rádi bychom Vám tento příbě...
Zobrazit článek
E-shop a Zpracovatelé osobních údajů podle GDPR
  V rámci informací ohledně GDPR jste se zcela jistě setkali s pojmem Zpracovatelé. Většina provo...
Zobrazit článek
Platební terminály od B-Payment
Chcete u osobního odběru umožnit Vašim zákazníkům jednoduše uhradit platbu platební kartou? Potřebuj...
Zobrazit článek
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO
GDPR v e-shopu WebCzech E-commerce PRO Protože téma GDPR začíná být stále aktuálnějším rozhodli j...
Zobrazit článek
Novela zákona o platebním styku - zákaz poplatku za platbu na e-shopu
13. ledna 2018 vešla v účinnost Evropská směrnice o platebních službách PSD2. Tato směrnice je pak p...
Zobrazit článek
SSL (https) certifikáty
K čemu slouží SSL certifikáty? Většina komunikace na internetu probíhá v nešifrované (čitelné) po...
Zobrazit článek
DKIM a SPF
Množí se problémy při odesílání (nejen) hromadných emailů článek byl vytvořen 22.5.2015, editován...
Zobrazit článek
GDPR se blíží
25.5.2018 začíná platit nové nařízení o ochraně osobních údajů platné na celém území Evropské unie. ...
Zobrazit článek
Mail Sender nový rozměr e-mail marketingu
O tom, že je levnější pracovat se stávajícím zákazníkem, než získávat nového asi nemá smysl diskutov...
Zobrazit článek
Zákonné povinnosti majitele e-shopu
Provozování elektronického obchodu se řídí řadou zákonných předpisů, které je třeba dodržet a předej...
Zobrazit článek
Zobrazit všechny články